Diagnostyka Komputerowa

Świadczymy również usługi z zakresu Diagnostyki komputerowej. Posiadamy profesjonalny sprzęt, dzięki któremu możemy diagnozować problemy z silnikiem jak również z inne usterki związane m.in. z:

  • kasowanie błędów z pamięci sterowników
  • kasowanie inspekcji oleju
  • pełną diadnostykę silnika
  • diagnostykę automatycznej skrzyni biegów
  • kasowanie błędów z systemów bezpieczeństwa ABS, ASR, AIRBAG i inne
  • kasowanie błędów i diagnozę systemów klimatyzacji
  • i innych ważnych układów elektronicznych w samochodzie

Kiedyś we wnętrznościach silnika grzebał wysmarowany olejem mechanik, a w dzisiejszych czasach przed rozebraniem całego pojazdu diagnozę rozpoczyna mechatronik, który z urządzeniem diagnostycznym odczytuje najpierw pamięć błędów pojazdu i sprawdza które ewentualnie elementy będą podlegać naprawie bądź wymianie. Do samochodów wkroczyła elektronika i sprawiła, że podróże są znacznie bezpieczniejsze, wygodniejsze, tańsze i mniej uciążliwe dla środowiska.

Elektroniczne wsparcie wymaga użycia technologii komputerowej. Komputery samochodowe ukrywają się w małych skrzynkach pod postacią sterowników, ale zawierają wszystkie elementy, które powinien mieć porządny komputer, a więc procesor, pamięć i oprogramowanie. Sterowniki dbają o komfortową temperaturę we wnętrzu pojazdu, niską emisję substancji szkodliwych, krótkie drogi hamowania i mnóstwo innych rzeczy. Przeczytajmy o technologiach komputerowych w motoryzacji dziś oraz w najbliższej przyszłości.

Istnieją trzy główne obszary zastosowań w samochodzie, w których stosuje się komputery::

samochod PC

Układ napędowy:

W praktycznie wszystkich nowoczesnych samochodach komputer steruje najważniejszymi funkcjami silnika, takimi jak wtrysk paliwa, zapłon i - jeśli jest - również turbodoładowaniem. Czujniki informują układ sterujący silnika między innymi o obrotach, ilości zasysanego powietrza, pozycji pedału gazu i składzie spalin. Na podstawie tych danych komputer oblicza ilość paliwa i informacje dla układu zapłonowego w taki sposób, aby uzyskać optymalne wartości mocy i emisji spalin.

Sterowanie elektroniczne jest dziś również standardem w automatycznych skrzyniach biegów. Kierowca ma przy tym wpływ na sposób zmiany biegów, wybierając sportowy bądź ekonomiczny styl jazdy. Jeśli układ sterujący przekładni jest połączony z elektroniką silnika, to ta podczas przełączania może zredukować jego moc. Zaletą takiego rozwiązania jest zmniejszone obciążenie części mechanicznych i płynniejsza zmiana biegów.

Bezpieczeństwo

Sterowane komputerowo systemy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i system stabilizacji toru jazdy (ESP) w nowych samochodach należą do wyposażenia standardowego. Jeśli pomimo to przydarzy się wypadek, to w ciągu kilku milisekund otworzą się poduszki powietrzne chroniące pasażerów przed skutkami zderzenia.

Oprócz tego istnieje cały szereg innych środków bezpieczeństwa, takich jak system kontroli trakcji ASR, asystent hamowania, napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa.

Komfort

Większość nowych samochodów ma automatyczną klimatyzację. Komputer utrzymuje stałą wartość ustawionej temperatury. Inne przykłady zastosowania elektroniki w funkcjach zapewniających komfort podróżnych to system nawigacyjny, tempomat i automatyczny regulator odstępu oraz asystent parkowania.

Źródło www.komputerświat.pl
Copyright by MOTOCAR.pl Wszystkie prawa zastrzeżone